6 de febr. 2017

ALTERWORLD d'Antonia Huertas

Aquest és un llibre que ens parla de ciberdelinqüència i on es deixen notar força els coneixements que té l'autora sobre el tema. De vegades he hagut de rellegir la pàgina en que estava perquè em perdia. Això m'acostuma a passar quan llegeixo ciència ficció, al principi del llibre, fins que acabo endinsant-me en la història. En aquest cas però, no és un llibre d'aquesta temàtica, és un llibre on se'ns parla del món d'internet, que encara que sembli de ciència ficció no ho és. 
Cada cop més atractiu, però a la vegada més complicat. Un lloc virtual, però alhora molt real on tots hi entrem per un motiu o un altre i on quedem perduts enmig de milers de dades que poden ser robades, manipulades,...
Antonia Huertas ens obre les portes d'investigacions cibernètiques, de hackers blancs i negres, i ens fa sentir esgarrifances quan pensem en tot el que s'està moguen en aquest món paral·lel mentre estem teclejant i passejant alegrement per "aquí".
Els hackers tenen diferents àlter egos i van canviant d'escenari per comprar, vendre, i intercanviar informació. La Beppa és una investigadora que es mou fent equilibris per la ratlla de la legalitat per aconseguir resoldre el cas d'un accident d'avió que es va embolicant, i alhora un altre cas molt més personal.
L'autora ha creat un personatge complicat que ens atrau de seguida. Una investigadora de l'Europol molt eficient, especialitzada en delictes informàtics i crim organitzat. Una dona molt segura en el terreny cibernètic, però alhora insegura en les relacions més personals.
Us hi atreviu?

3 comentaris:

Sergi ha dit...

Doncs em resulta força interessant. Això dels delictes informàtics i els hackers és la nostra realitat actual, però és un món encara poc explorat a la literatura, segurament per desconeixement. No et diré que no li faci un cop d'ull, tot i que no en fas una recomanació entusiasta, i això em fa mala espina.

jomateixa ha dit...

Com ja he dit, em perdia en alguns moments amb els tecnicismes i la complicació d'algunes parts de la investigació, però els personatges estan molt ben trobats i la trama molt treballada.
Crec que això de que és una temàtica poc explotada fa que anem més perduts que en altres i ens costi una mica entrar en la investigació, però quan hi estàs posat enganxa.

Anònim ha dit...

No em crida gaire, ja em vaig apartar de seguida del CSI Cyber

Per cer felicitat pels 10 anys

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...